duminică, 1 august 2010

Tort cu afine si frisca



Pentru blat:
-6 oua
-6 linguri zahar
-2 linguri ulei
-o lingura apa
-8 linguri faina
-1 praf de copt
-1 zahar vanilat

Galbenusurile se amesteca cu zaharul, vanilia, apa si uleiul si se bat pana se albesc si isi dubleaza volumul. Se adauga faina amestecata cu praful de copt si albusurile batute spuma. Se coace blatul pana trece testul scobitorii.
De regula blatul creste suficient de mult cat sa-l pot taia in trei parti egale. De data asta insa am avut ghinion :D si am mai facut rapid un blat simplu din 3 oua. 


Jeleu de afine:
-500 g afine
-160 g zahar
-300 ml apa
-1 budinca de vanilie

Afinele amestecate cu zahar si 100 ml apa se pun la fiert. In momentul in care incep sa fiarba, se toarna praful de budinca amestecat cu restul de apa.


-500 ml frisca batuta


Cele trei blaturi le-am insiropat cu sirop de afine diluat cu putina apa. 
Peste primul blat insiropat se pune jeleu de afine, apoi frisca batuta.



Din nou blat insiropat, jeleu, frisca. Peste ultimul blat se toarna doar jeleu iar cu restul de frisca se orneaza tortul si se acopera marginea tortului. Am incercat eu sa-l nivelez, nu mi-a iesit, nici n-am avut chef sa-l ornez avand in vedere ca l-am facut doar pentru noi cei ai casei, asa ca am tras niste dungi cu furculita. :p 



Si o sectiune delicioasa.




14 comentarii:

  1. Que buena tarta, espectacular. Dan ganas de coger un trocito.

    Saludos

    RăspundețiȘtergere
  2. deliciosa tu tarta, te felicito, besitos desde londres

    RăspundețiȘtergere
  3. criss este un adevarat deliciu tortul tau.imi plac la nebunie afinele dar sunt atat de scumpe aici din pacate.
    pup cu drag

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce bunatate si ce bine arata.
    Sa aveti o seara frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  5. Arata super... cred ca-i foarte gustos. Pupik.

    RăspundețiȘtergere
  6. Muchas grasias Jose Manuel.
    Saludos.

    RăspundețiȘtergere
  7. Grasias Pity y bienvenido a mi blog.

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc Sarah. Eu am gasit cu 8 lei/kg, am facut si gem , am si congelat si am facut si tort. Saptamana viitoare voi fi in concediu si vreau sa mai cumpar sa congelez. Desi am curatat la ele de mi-a venit acru.

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc Micul. O seara frumoasa si voua.

    RăspundețiȘtergere
  10. Sara&Miki,multumesc mult. Pupici si tie.

    RăspundețiȘtergere
  11. Cristina :) te salut am revenit dupa o luna :))
    ce bine arat tortuletul tauuu si ce-mi plac afinele doamnee ,,yumyyyy

    RăspundețiȘtergere
  12. Cristina:
    quedo preciosa y se ve tan deliciosa. Además ENORME!!! ja-ja
    Un gran abrazo
    Edith
    La Brujita

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.