marți, 8 mai 2012

Spanakopita (Placinta cu spanac)


Am pregatit aceasta placinta special pentru a participa la provocarea lunii mai 2012 gazduita de Andreea-Elena C. M-am bucurat ca a ales spanacul, pentru ca imi place tare mult si am experimentat pana acum destul de multe retete cu spanac. Aceasta reteta e una foarte simpla, o placinta traditionala greceasca, aproximativ la fel cu cea de pe blogul Mitinitei. Am mai umblat pe ici pe colo la cantitati, in functie de preferintele mele. 

-1 pachet foi de placinte (Bella am folosit)
-1 kg spanac
-500 g branza feta
-1 legatura ceapa
-putin ulei de masline
-2 catei usturoi
-2 oua
-150 g unt/margarina topita

Spanacul xuratat si spalat se opareste in apa cu sare, apoi se scurge, se lasa sa se raceasca dupa care se toaca. Eu l-am dat prin masina de tocat carne. Ceapa se curata, se taiue si se caleste in uleiul de masline. Se adauga spanacul tocat, usturoiul zdrobit. ouale batute si branza feta data pe razatoare. Pentru ca branza e suficient de sarata, nu am mai adaugat sare. Foile de placinta se ung cu unt topit (se poate folosi si margarina sau ulei) si se suprapun. Jumatate din foi se pun in tava, peste ele se pune umplutura de spanac iar deasupra celelalte foi unse. Deasupra se unge placinta cu ou batut si se coace aproximativ 25-30 minute. Eu am taiat placinta inainte de a o introduce in cuptor pentru ca astfel se pot scoate bucati mai frumoase si nu se zdrobeste foaia de deasupra dupa coacere.





5 comentarii:

  1. Hmmmm, ce bine arata ! servesc si eu o bucatica yumi,yumi,ce bunatate...
    Pupici si o seara linistita !

    RăspundețiȘtergere
  2. E foarte reusita,mie imi place tare,tare mult.

    RăspundețiȘtergere
  3. una din retetele mele preferate! pe care o pregatim des, dar de de fiecare data altfel:). multumesc pentru participare :*

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte buna placinta!!arata minunat!

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.