vineri, 31 august 2012

Tarta cu prune III




Azi va rasfat cu o reteta delicioasa pe care am ochit-o tot la Edith in bucatarie. Inca o tarta cu prune,pentru ca tot e plina piata de prune si e bine sa ne bucuram si de bogatia toamnei. :( Si cand ma plimb prin piata si vad struguri, prune, mere, ma cuprinde asa o tristete ca vara s-a terminat. :( As vrea sa traiesc intr-un loc unde sa fie mereu vara....Nu pentru ca restul anotimpurilor n-ar avea farmecul si frumusetea lor, dar vara e anotimpul meu preferat, cu tot cu soarele arzator si zilele caniculare, cu gandul la vacanta, cu marea in suflet... :)
Bun, sa terminam cu nostalgiile si sa trecem la reteta noastra.  Reteta, dupa cum spuneam am luat-o de pe blogul lui Edith, unde arata muuult mai bine decat aici insa, am impresia ca tava de tarta a ei e mai mare decat a mea. Si spun asta pentru ca desi am respectat cu strictete cantitatile date, aluatul meu de tarta a iesit mult mai gros, iar umplutura parca prea multa, astfel ca prunele s-au cam pierdut si nu s-au prea vazut la suprafata desi am pus mai multe decat a specificat Edith in reteta. Dar oricum rezultatul a fost unul delicios si cred ca se va repeta in curand. :) A, si cred ca puteam sa mai las tarta vreo 5 minute in cuptor....

Pt aluat:
-300 g faina
-150 g unt (am pus margarina)
-80 g zahar
-1 ou
-un varf de cutit de sare
2 linguri apa rece
Pt umplutura:
-10-12 prune
-2 oua
-150 ml frisca lichida (am pus Meggle)
-6-7 lg de zahar
-1 lg amidon
-vanilie

Intr-un vas amestecam faina cu sare, saharul pudra, margarina rece pana devine un aluat nisipos. Adaugam oul si 2 linguri apa rece. Facem o bila din aluat, o invelim in folie alimentara si dam la frigider cca 30’.
Dupa cele 30 de minute  intindem foaie subtire de cca 0,5 cm,
il punem in tava, intepam din loc in loc cu furculita si coacem la cuptorul bine incins in prealabil cca 10-15 minute. (Eu am sarit peste faza cu fasolea pentru ca nu am momentan fasole uscata in casa . :) )
Dupa cele 15 minute scoatem tarta si adaugam umplutura. 
Batem bine cu mixerul cele doua oua cu zaharul si vanilia, adaugam amidonul si frisca lichida . Turnam compozitia in tava de tarta, asezam feliile de prune, presaram deasupra o lingura de zahar si coacem tarta 25 minute. Se serveste rece. (Eu am pudrat-o cu putin zahar.)






3 comentarii:

  1. Senzationala si cu un gust deosebit.Super!

    RăspundețiȘtergere
  2. Neaparat trebuie sa o incerc si eu.. Dar la cat timp am... cred ca la anul la urmatoarele prune... ii vine randul...

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.