duminică, 17 noiembrie 2013

Baba ghanoush

Azi va prezint o reteta delicioasa, care e de fapt o salata de vinete preparata in stil arabesc. N-a existat nici macar un singur fel de mancare gustat/incercat de mine, specific tarilor arabe, care sa nu-mi placa. Bine, in ce priveste harissa (pasta de ardei - Tunisia) prefer sa ma abtin. :D Dar nu pentru ca n-ar fi buna insa e atat de iute incat e imposibil de mancat fie si un varf de cutit. In fine, sa revenim la reteta de azi. Cum spuneam, e vorba de o salata de vinete , mai degraba crema/pasta de vinete foarte apreciata si foarte populara in tarile arabe. Gustul specific este dat de tahini (pasta de susan) fara de care Baba Ghanoush n-ar fi decat o banala salata de vinete. De fapt n-ar fi Baba Ghanoush ci doar o banala salata de vinete. :) :) Eu mi-am facut singura si pasta de susan, pentru ca in Tg.Mures nu am gasit in niciun magazin tahini gata preparat. Poate n-am stiut eu unde sa caut, insa in majoritatea magazinelor m-am uitat.

Ingrediente:
-2 vinete mijlocii (cam 600 g)
-2 linguri pasta tahini 
-2-3 linguri ulei de masline
-zeama de lamaie (cam 2 linguri am pus eu)
-1 catel usturoi
-1/2 lingurita chimen
-sare dupa gust
-patrunjel verde (optional)

Se coc vinetele, se curata si se lasa sa se scurga zeama. 
Pentru a prepara tahini, avem nevoie de o punguta de 100 g susan. Susanul se pune in tigaia de teflon si se rumeneste foarte putin, atat cat sa nu ramana alb ci sa fie putin auriu. Se pune apoi intr-un vas, se adauga putin ulei de masline si se mixeaza cu blenderul vertical pana devine pasta.Vinetele scurse si racite se mixeaza tot cu blenderul vertical pentru a deveni o pasta fina si cremoasa. Se amesteca cu tahini, se adauga uleiul de masline, zeama de lamaie, usturoiul, chimenul, sarea si se amesteca bine. Simplu si delicios. Enjoy! 





Un comentariu:

  1. Tahini gasesti la auchan.Este un raion cu produse arabesti, chinezesti, produse de-a lui Jamie etc, dar un borcan este destul de mare si nu prea ai la ce altceva sa folosesti. Mie nu-mi prea place defel,tahini, nici la hummus nu pun, dar daca iti place, gasesti la auchan.
    Te pup si-ti doresc seara faina.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.