joi, 7 noiembrie 2013

Prajitura fanta


Nu face parte din categoria prajiturilor mele preferate, poate si de aceea nu am mai facut aceasta prajitura de multi ani. Dar a venit intr-o zi Alex cu pofte de la scoala si mi-a spus ca a mancat o prajitura foarte buna la after school si sa-i fac si eu una la fel. Dar mi-a specificat ca blatul nu trebuie sa fie maro (cum e in reteta mea) ci galben, ca asa e si la restaurantul unde mananca ei la programul after school.  Mi-a mai zis ca jeleul de deasupra e rosu, dar eu sa-l fac galben, sa-l fac cu fanta ca asa vrea el. :D Si m-am conformat, ce puteam sa fac?  E o prajitura simpla, buna, nu pot spune ca nu e pe lista de favorite :D asa ca va mai trece mult timp pana sa o refac. Poate doar pentru a schimba pozele care nu sunt foarte reusite.

  • -5 oua
  • -5 linguri zahar
  • -5 linguri faina
  • -2 linguri ulei
  • -2 linguri cacao (eu n-am pus ci am adaugat o lingura de faina in plus)
  • -1 plic praf de copt
  • -1 plic zahar vanilat
  • -coaja rasa de la o lamaie
Crema: -1/2 kg branza de vaca -200 g zahar pudra -200 g unt (80 % grasime) 
 
Glazura: -600 ml fanta -2 plicuri praf de budinca de vanilie -6 linguri zahar
 Se bat galbenusurile cu zaharul si uleiul pana se albesc si isi dubleaza volumul. Se adauga apoi faina amestecata cu praful de copt (si cacao daca e cazul). Se amesteca bine sa se inglobeze toata faina. In final se adauga albusurile batute spuma tare, amestecand usor de jos in sus cu o spatula sau o lingura de lemn. Se toarna compozitia intr-o tava (30/20) tapetata cu hartie de copt si se coace blatul pana trece testul cu scobitoarea.
Pentru crema se bate spuma untul cu zaharul pudra si se amesteca cu branza de vaci.
Cand blatul e rece, se pune crema deasupra apoi se face jeleul.
Praful de budinca se amesteca cu zaharul si se toarna incet fanta, amestecand cu grija sa nu se formeze cocoloase. Se fierbe la foc mic pana se ingroasa, apoi se ia deoparte si se amesteca in continuu pana se raceste atat cat sa poata fi turnat peste crema. Se pune prajitura in frigider 1-2 ore dupa care se poate taia.





Un comentariu:

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.