joi, 6 februarie 2014

Cheesecake cu capsuni (fara coacere)



V-am zapacit in ultimul timp cu retetele Dukan si pentru ca nu toti vizitatorii mei sunt tin aceasta dieta,  mi-am amintit ca n-am postat ultimul desert delicios pe care l-am facut inainte de a ma apuca de dieta. Un desert simplu si foarte bun, un cheesecake fara coacere, cu crema fina de branza si jeleu de capsuni deasupra. Alex adora cheesecakeurile astfel ca le fac destul de des, pentru acest week-end mi-a cerut din nou cheesecake. Sa vedem daca fac unul Dukan, daca mananca si el :D. Pacat ca in dieta Dukan nu sunt permise fructele, pentru ca am congelatorul plic cu capsuni, afine si visine...

Pentru blatul de biscuiti:
-300 g biscuiti petit beure
-100 g zahar pudra
-150 g unt
Biscuitii se zdrobesc (eu i-am dat prin masina de tocat carne si nu s-au facut foarte fini, dar dupa parerea mea, astfel blatul iese perfect. Asadar se amesteca biscuitii macinati cu zahar pudra si unt topit. Pe o tava se pune inelul detasabil al unei forme de tort. Se pune amestecul de biscuiti si se taseaza bine cu o lingura pana devine un blat compact. Se pune tava in frigider pana cand se prepara crema.
Pentru crema de branza:
-350 g branza de vaci cremoasa (am folosit branza de Monor)
-200 g smantana 25% grasime
-350 ml frisca Meggle
-220 g zahar pudra
-2 pliculete zahar vanilat
-1 pliculet gelatina hidratatain sucul lasat de capsuni
Branza se lasa la scurs daca e apoasa. N-a fost cazul pentru ca branza de Monor e foarte buna si nu fac reclama ;). Se amesteca cu zaharul pudra si zaharul vanilat, se adauga smantana si se bate cu mixerul pana devine cremoasa. Separat se bate frisca, apoi se amesteca cu crema de branza. Se toarna si gelatina dizolvata, calduta dar atentie, nu trebuie sa ajunga la punctul de fierbere.  Peste blatul de biscuiti se pune  crema de branza. 

Jeleu de capsuni:
-o caserola capsuni congelate (aproximativ 300 g)
-3 linguri zahar
-1 plic gelatina
Capsunile se decongeleaza, iar in sucul lasat hidratam gelatina. Capsunile se pot zdrobi cu mixerul sau se pot lasa intregi, cum le-am lasat si eu. Se adauga zaharul si se pun pe foc mic, sa se incalzeasca dar nu trebuie sa atinca punctul de fierbere. Cand zaharul s-a topit, se adauga gelatina hidratata, se ia vasul de pe foc si se amesteca bine pana se dizolva gelatina. Jeleul astfel pregatit se toarna peste crema de branza. Se pune cheesecake-ul in frigider pentru minim doua ore, dupa care se poate taia si gusta cu mare pofta. Periculos de bun. :) Nu te poti opri la o singura felie. Mie nu mi-a venit sa cred ca intr-o sambata dupamasa a disparut aproape in totalitate . :D
 



Un comentariu:

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.