miercuri, 5 august 2015

Piscoturi umplute cu crema de vanilie


Aceste piscoturi umplute cu crema de vanilie le-am vazut pe blogul Laurei Adamache si mi-a placut cum aratau. O reteta simpla, niste prajiturele fara coacere astfel ca in week-endul trecut le-am facut si eu. Pe blogul Laurei, prajiturelele se numesc "Mini tiramisu", insa eu prefer sa le spun simplu, piscoturi umplute cu crema de vanilie. Pentru ca in afara faptului ca se folosesc piscoturi usor insiropate cu cafea, nu prea seamana cu tiramisu. Insa ooricum le-am spune, sunt delicioase, se fac destul de rapid, se pot umple cu orice crema va place si orna dupa preferinta. Probabil data viitoare am sa fac o crema cu mascarpone si frisca si atunci o sa semene la gust cu tiramisu. Sau am vazut ca Dia le-a umplut cu o crema de menta. Trebuie sa fie foarte buna si combinatia de menta cu ciocolata neagra.

Ingrediente pt. 18 bucati:
-36 piscoturi
-cafea espresso
-esenta de rom
-80 g ciocolata neagra
-80 ml frisca lichida

Jumatate din nr. de piscoturi (adica 18) le scobim cu ajutorul unui cutit sau a unei lingurite si vor arata ca niste barcute. (Vezi imaginea de mai jos). In cafeaua espresso adaugam putina esenta de rom si cu o pensula ungem piscoturile scobite. Nu trebuie insiropate foarte tare pentru ca se vor inmuia si se vor sfarama. Ciocolata rupta bucatele o topim la microunde sau pe baie de aburi impreuna cu frisca lichida. In crema obtinuta inmuiem celelalte 18 piscoturi si le punem in frigider pana cand ne ocupam de crema de vanilie.

Crema de vanilie:
-4 oua
-150 g zahar
-80 g faina
-400 ml lapte
-o lingurita extract de vanilie

Eu am ales cea mai simpla varianta de crema de vanilie, dar voi puteti face si crema clasica crème patissière, in fine, o crema pe care o folositi la cremsnit, eclere, tarte, etc. 
Se pune laptele la fiert . Ouale se bat cu zaharul si faina pana se spumeaza. Se toarna laptele fierbinte peste oua, se amesteca bine, apoi se fierbe crema pana se ingroasa ca o budinca. In final se adauga esenta de vanilie. Crema se lasa sa se raceasca, apoi se pune intr-un posh si se umplu piscoturile scobite si insiropate si se acopera cu piscoturile glazurate cu ciocolata.

Ganache de ciocolata:
-100 g ciocolata neagra
-150 ml frisca

Eu am folosit frisca vegetala Meggle, care e deja indulcita, prin urmare nu mai e nevoie sa adaugati zahar. Topim ciocolata pmpreuna cu frisca pe baie de aburi, apoi o lasam sa se raceasca si o batem cu mixerul pana se spumeaza. Crema obtinuta o punem intr-un posh si ornam fiecare prajiturica deasupra. Prajiturile le punem in frigider pentru 2-3 ore. Sunt mai bune a doua zi dimineata la cafea. :P







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.