joi, 1 decembrie 2016

Coltunasi moldovenesti cu branza dulce


Coltunasii sunt niste preparate specifice zonei Moldovei, dar oarecum imprumutati de la rusi. Si chiar daca am si eu origini moldovenesti, pana azi n-am facut niciodata coltunasi. Am facut in schimb ravioli, care sunt cam tot asa ceva.
Dar cu siguranta voi mai pregati astfel de coltunasi cu branza dulce, pentru ca au avut mare succes si tuturor le-a placut. In zona moldovei, acesti coltunasi cu branza dulce se servesc cu unt topit, zahar si smantana. Eu am rumenit putin pesmet in unt si am tavalit coltunasii prin pesmet si apoi am presarat zahar deasupra. Noua ne-au placut mai mult astfel.

Ingrediente aluat:
-350 g faina
-2 oua
-1 lingura ulei
-2-3 linguri apa

Aluatul pentru coltunasi este asemanator cu cel din care se fac si taieteii. Eu la taietei pun doar faina si oua, dar la coltunasi am adaugat si ulei si apa. Faina se pune intr-un vas si se face o gaura in mijloc. Se adauga ouale, uleiul si se amesteca. Treptat se adauga si apa si se omogenizeaza pana se obtine un aluat elastic si nelipicios. Aluatul se intinde intr-o foaie dreptunghiulara cam de 3 mm grosime si se decupeaza cercuri. Fiecare cerc se pune in forma pentru ravioli, in mijloc se pune o lingurita de umplutura, se inchide forma si se lipesc marginile. Pentru mai multa siguranta, puteti presa marginea cu o furculita. 

Ingrediente umplutura:
-350 g branza de vaci
-3 lunguri zahar
-1 ou
-1 plic zahar vanilat
-coaja rasa de la o jumatate de lamaie 

Ingredientele pentru umplutura se pun intr-un bol, se amesteca pana rezulta o crema fina. Daca branza e mai apoasa, se scurge in prealabil, eventual se poate adauga si o lingurita de gris care va absorbi umezeala in exces. Eu am avut o branza cremoasa, astfel ca n-a trebuit scursa.

Coltunasii se fierb in apa cu putina sare, se fierb aproximativ 8 minute, pana se ridica la suprafata, se scurg si se servesc cu unt topit, zahar, smantana sau pesmet rumenit in unt si zahar deasupra.



 

Un comentariu:

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.